سرقت مسلحانه از شعبه بانک سپه در خیابان مطهری مشهد + جزئیات (۸ شهریور ۱۴۰۳) مصرف سوسیس و کالباس خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد کلید حفظ آرامش در زندگی مشترک چیست؟ ایجاد ۱۱ حلقه امنیتی اطراف حرم امام‌رضا(ع) | تمامی دستگاه‌های نظامی و امنیتی در مشهد آماده‌باش هستند سوء‌تغذیه، هشت استان کشور را تهدید می‌کند برای حفظ سلامتی خود شکلات تلخ بخورید زلزله شدید در پاکستان + جزئیات (۸ شهریور ۱۴۰۳) روایتی از انفجار دفتر نخست وزیری در سال ۱۳۶۰ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ٨ شهریور ١۴٠٣) | تداوم وزش باد و افزایش تدریجی دما در استان در اربعین ۱۴۰۳، بیش‌از ۳ میلیون خدمت درمانی ارائه شد | گرمازدگی؛ شایع‌ترین مشکل زائران مقتول ۱۳ ساله با پای خودش به اداره پلیس تهران مراجعه کرد توصیه به مبتلایان میگرن: این نوع پنیر را مصرف نکنید چگونه روابط دوستانه را مستحکم‌تر کنیم؟ اولین انتصابات وزیر آموزش‌وپرورش در وزارت‌خانه متبوعش ممنوعیت تردد موتورسیکلت در محور تهران-سمنان-مشهد و بالعکس از امروز (۸ شهریور ۱۴۰۳) تا دهم شهریور اعتراض دانش‌آموزان به آزمون فرهنگیان | والدین دانش‌آموزان خواستار اعلام کارنامه سبز پذیرفته‌شدگان هستند خراسان رضوی، دومین مصرف‌کننده فرآورده‌های خونی در کشور زادآوری؛ آرزویی که همچنان بر کاغذ می‌ماند! قتل مرد جوان توسط همسر یا باجناق | زوایای جدید از پرونده مرد جوانی که جسدش در حاشیه خیابان شفا مشهد رها شده بود سرطان ریه؛ پنجمین سرطان شایع در ایران | واکسن سرطان ریه چه زمانی به ایران می‌رسد؟
سرخط خبرها

در اربعین ۱۴۰۳، بیش‌از ۳ میلیون خدمت درمانی ارائه شد | گرمازدگی؛ شایع‌ترین مشکل زائران

  • کد خبر: ۲۴۸۰۱۹
  • ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳
در اربعین ۱۴۰۳، بیش‌از ۳ میلیون خدمت درمانی ارائه شد | گرمازدگی؛ شایع‌ترین مشکل زائران
رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین با اشاره به ارائه بیش‌از ۳ میلیون و ۲۸۳ هزار خدمت به زائران اربعین حسینی گفت: مهم‌ترین علت مراجعه بیماران به مراکز درمانی به ترتیب گرمازدگی، مشکلات گوارشی و بیماری‌های قلبی بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، جعفر میعادفر درباره اقدامات کمیته بهداشت و درمان اربعین حسینی در داخل مرز‌های کشور، اظهار کرد: پیش از آغاز ایام اربعین، اورژانس کشور با تقویت ۵۷۳ پایگاه ثابت اورژانس پیش‌بیمارستانی، اعزام ۲۷۱ دستگاه آمبولانس، ۴۴ دستگاه اتوبوس‌آمبولانس و ۱۴ موتورلانس به مرز‌های هشت‌گانه، استقرار ۱۶ بالگرد اورژانس هوایی و برپایی ۱۰ بیمارستان و ۶ درمانگاه صحرایی و اعزام نیرو‌های درمانی به بیمارستان‌های مرزی آماده خدمت‌رسانی به زائران اربعین شده بود.

وی افزود: در ایام اربعین بیش از ۳ میلیون و ۲۸۳ هزار مورد خدمت بهداشتی و درمانی به زائران ارائه شده است؛ از این تعداد بالغ بر ۲۶۴ هزار مورد توسط اورژانس پیش بیمارستانی، ۹۵ هزار مورد در مراکز درمانی، ۱۷۰ هزار مورد در مراکز جامع سلامت انجام شده است و بیش از دو میلیون و ۴۵۱ هزار خدمت توسط تیم‌های مراقبت از بیماری‌های واگیر، ۴ هزارو ۴۰۰ خدمت توسط متخصصان طب ایرانی و بالغ بر ۴۵ هزار و ۵۰۰ خدمت توسط امداد و نجات هلال احمر انجام شده است.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین حسینی با اشاره به تردد زائران کشور‌های پاکستان، افغانستان و هندوستان از مرز‌های کشور به عراق ادامه داد: بیش از ۷۰ هزار و ۳۳۹ خدمت بهداشتی و درمانی به اتباع سایر کشور‌ها در داخل خاک ایران ارائه شده است.

میعادفر از ارائه بیش از دو میلیون و ۹۸۷ هزار مورد خدمت پیشگیرانه بهداشتی و درمانی در ایام اربعین خبر داد و گفت: در این ایام بیش از ۱۱۴ هزار مورد بازرسی بهداشتی، بیش از ۴۹ هزار و ۷۰۰ مورد آموزش بهداشتی به خادمین مواکب و بیش از دو میلیون و ۸۰۰ هزار آموزش بهداشتی به زائرین ارائه شده است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین علت مراجعات افراد به مراکز درمانی و اورژانس در ایام اربعین مربوط به گرمازدگی بوده است، گفت: بیش از ۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر با علائم گرمازدگی به درمانگاه‌های پایانه‌های مرزی کشور مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۶۰۰۰ مورد در محل درمان، ۹۱۰۰ مورد سرم درمانی و ۶۵۰ نفر به بیمارستان‌ها اعزام شدند.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین حسینی از اعزام ۷۷۵۳ مصدوم و بیمار توسط اورژانس پیش بیمارستانی به مراکز درمانی ثابت و سیار خبر داد و تصریح کرد: در این ایام ۱۶۸۰ واحد خون برای انجام اعمال جراحی به مرز‌های غربی کشور ارسال شده و ۱۰۰ درصد نیاز مراکز درمانی به فراورده‌های خونی تامین شده است. همچنین در این مدت ۵ هزارو ۷۹۳ زائر در بیمارستان‌ها بستری شدند که از این تعداد برای ۵۵۸ نفر عمل جراحی اورژانسی انجام شده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان این‌که ۷۳ درصد علت مصدومیت و بیماری افراد در داخل مرز‌های کشور مربوط به رخداد‌های غیرترافیکی و ۲۷ درصد مربوط به سوانح ترافیکی بوده است؛ تشریح کرد: حدود نیمی از مصدومان و بیماران مرد و نیم دیگر زن بوده‌اند. مهم‌ترین علت مراجعه مصدومان و بیماران غیرترافیکی، به ترتیب گرمازدگی، مشکلات گوارشی، مشکلات قلبی، آسیب‌های غیرترافیکی، مشکلات تنفسی، سوختگی و مسائل مربوط به زنان و زایمان بوده است.

وی ادامه داد: در ایام اربعین ۱۵ هزار و ۷۷۸ نفر دچار گرمازدگی شده بودند، ۴۸۶۸ نفر دچار مشکلات گوارشی، ۲۳۲۵ نفر دچار مشکلات قلبی، ۱۸۶۲ نفر دچار مشکلات تنفسی بوده‌اند که همگی خدمات درمانی لازم را دریافت کردند؛ همچنین به بیش از ۳۴۷ نفر از زنان باردار خدمات درمانی لازم ارائه شد.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین حسینی خاطرنشان کرد: در طرح اربعین حسینی ۱۴۰۳ به دلیل وقوع سوانح ترافیکی و یا بیماری‌های مختلف ۴۸۰ مصدوم و بیمار از کشور عراق به مرز‌های چهارگانه مهران، خسروی، شلمچه و چذابه اعزام و توسط تیم درمانی و پیش بیمارستانی پس از تریاژ به مراکز درمانی جهت ادامه روند درمان انتقال یافتند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->